Inovativni pristopi v turizmu - Urbanaravna Štajerska

Inovativni pristopi v turizmu: Urbanaravna Štajerska


Članek vam bo vzel 4 minute

V Mariboru se je zgodil dogodek, ki dokazuje, da turizem na Štajerskem piše novo, drzno poglavje!

»Ko se združita urbano in naravno, veš, da si na Štajerskem«

Destinacija Štajerska, ki združuje kar 41 občin vzhodne Slovenije, je postala vzorčni primer uspešnega regionalnega povezovanja v turizmu. S celovitim pristopom, ki prepleta bogato naravno dediščino z urbanim utripom mest, s ponosom vstopa v tretje leto svojega delovanja. Sodelovanje že vključuje več kot 156 turističnih zanimivosti in ponudnikov, ki soustvarjajo raznoliko in kakovostno turistično ponudbo.

Na nedavnem strokovnem srečanju »Inovativni pristopi v turizmu: Urbanaravna Štajerska«, ki ga je organizirala RRA Podravje – Maribor kot koordinator destinacije, so bili v ospredju ključni razvojni vidiki, ki lahko regijo še dodatno povežejo in popeljejo med najprepoznavnejše evropske vinsko-kulinarične destinacije. Tematike, kot so uporaba umetne inteligence v turizmu, povezovanje s športom, podporni programi za podjetnike in pomen lokalnega znanja, so poudarile potencial regijskega sodelovanja.

Inovativni pristopi v turizmu: Urbanaravna Štajerska
Inovativni pristopi v turizmu: Urbanaravna Štajerska
Inovativni pristopi v turizmu - Urbanaravna Štajerska
Inovativni pristopi v turizmu: Urbanaravna Štajerska

»Projektne aktivnosti na RRA Podravje – Maribor koordiniramo v tesnem sodelovanju s partnerji, in sicer preko Programsko-strokovnega sveta in Skupščine. Naš cilj je vzpostaviti organiziran model upravljanja ter zagotoviti učinkovito izvajanje funkcij regionalnega destinacijskega menedžmenta. Pod skupno regijsko blagovno znamko Štajerske ponujamo urbanaravni pleplet celovite ponudbe destinacije « je je povedala Karmen Razlag, vodja sektorja za turizem na RRA Podravje – Maribor. Poudarila je, da pod tremi zgodbami ( Štajerska, Dravska kolesarska pot in Partnerstvo za Pohorje ) nagovarjajo več kot 300 deležnikov iz širše regije, in dodala, da model upravljanja temelji na sodelovanju preko Programsko-strokovnega sveta in Skupščine.

Vizija destinacije Štajerska je jasna: postati vodilna vinsko-turistična regija Slovenije in prepoznaven igralec na mednarodnem trgu. Za dosego tega cilja si konzorcij prizadeva za krepitev trženjskih kanalov, razvoj infrastrukture, dvig kakovosti turističnih doživetij in predvsem tesnejše povezovanje regije.

Pomen tovrstnega povezovanja poudarja tudi Strategija slovenskega turizma 2022–2028, ki podpira razvoj regijskih destinacij. Aleksandra Jerebic Topolovec iz Slovenske turistične organizacije izpostavlja, da je vključevanje manjših ponudnikov v nacionalne promocijske kampanje ključno za uspešno uveljavitev Slovenije na globalnem trgu: »Slovenija se kot turistična destinacija uspešno uveljavlja na globalnem trgu tudi po zaslugi strateško zastavljenih aktivnosti vsebinskega digitalnega marketinga, ki jih izvaja Slovenska turistična organizacija (STO). Z raznovrstnimi komunikacijskimi kanali – od digitalnih kampanj, portala slovenia.info, televizijskih oglaševanj, sodelovanj z uglednimi tujimi mediji, družbenih omrežij do publikacij itd. – STO dosega večmilijonsko občinstvo potencialnih obiskovalcev po vsem svetu. Pri tem je velikega pomena vključevanje lokalnih ponudnikov in manjših destinacij, ki se lahko skozi usmerjene in strokovno podprte promocijske aktivnosti učinkovito predstavijo širši javnosti ter s tem povečujejo svojo prepoznavnost. Z jasnim, ciljno usmerjenim pristopom STO krepi prepoznavnost slovenskih krajev in regij, spodbuja enakomeren turistični razvoj in utrjuje podobo Slovenije kot trajnostne destinacije za vse dni v letu.«

Inovativni pristopi v turizmu: Urbanaravna Štajerska
Inovativni pristopi v turizmu - Urbanaravna Štajerska
Inovativni pristopi v turizmu - Urbanaravna Štajerska
Inovativni pristopi v turizmu - Urbanaravna Štajerska

Dosežki posameznih partnerjev krepijo uspeh celotne destinacije

Destinacija Jeruzalem Slovenija, partner konzorcija in zgled trajnostnega razvoja turizma, je na največji svetovni turistični borzi ITB Berlin 2024 prejela prestižno nagrado Green Destinations Top 100 Story Awards. Mednarodna 18-članska komisija je kot najboljši primer trajnostnega upravljanja destinacije na svetu za leto 2024 izbrala poslovni model Razpršeni hotel Jeruzalem Slovenija, ki nosi certifikat Teritorialna kolektivna znamka Jeruzalem Slovenija. Gre za izjemno priznanje, ki potrjuje dolgoletna prizadevanja za odgovoren turizem. »Jeruzalem Slovenija je le ena celica v širši zgodbi. Nagrada pripada vsem – destinaciji Štajerska, Sloveniji in Evropi,« poudarja Andrej Vršič, direktor Javnega zavoda za turizem, kulturo in šport Občine Ormož. »Biti na vrhu sveta prinaša odgovornost in zavezo, da ohranimo zaupanje ljudi.«

Štajerska je znana po vinu, kulinariki in pregovorni gostoljubnosti. Ključno vlogo pri nadaljnjem razvoju igra povezovanje, kar so prepoznali tudi člani Združenja Vinorodna Štajerska, ki so se pridružili destinaciji Štajerska. »Učinki povezovanja so že opazni, hkrati pa se zavedamo, da je turizem tek na dolge proge,« pravi Vit Mandl iz Ptujske kleti. Pestro ponudbo oblikujejo številni lokalni ponudniki, ki s svojo zgodbo prispevajo k raznolikosti in avtentičnosti Štajerske. Med njimi je tudi Ana Tasič s Posestva Valdek v Jarenini, ki obiskovalcem ponuja doživetja v objemu narave in stiku z živalmi, kmalu pa tudi namestitve. »Kot manjši turistični ponudnik se še posebej zavedamo pomena podpore na področju promocije. Takšne pobude pozdravljamo, saj pomagajo celotni skupnosti,« dodaja Ana. Jeruzalem Slovenija dokazuje, da so z vizijo, sodelovanjem in spoštovanjem do narave mogoče velike zgodbe – zgodbe, ki presegajo meje lokalnega in navdihujejo svet.

Nič ljudi ne poveže tako kot šport

Močan pečat na nekem območju pogosto vtisnejo izjemni posamezniki. Prav kultura in šport sta bila vedno med ključnimi stebri prepoznavnosti regij – in Štajerska pri tem ni izjema. Eden takšnih navdihujočih zgledov je sodelovanje destinacije Štajerska z enim najbolj prepoznavnih slovenskih športnikov – Kristjanom Čehom. Njegova zgodba in uspehi niso le športni dosežki, temveč tudi priložnost za grajenje prepoznavnosti regije. »Premišljeno ambasadorsko partnerstvo lahko bistveno prispeva k večji prepoznavnosti regije, povečanemu turističnemu obisku ter utrjevanju identitete tako destinacije kot športnika,« je povedal Vid Štuhec, vodja projektov v športni agenciji Proelium. Podatki to potrjujejo – več kot 50 % uspešnost beležijo pri zgodbah, ki so povezane s športniki. Ko šport združi moči s turizmom, nastanejo edinstvene zgodbe, ki navdihujejo, povezujejo in ustvarjajo nove priložnosti – za domačine, obiskovalce in širšo skupnost.

Inovativni pristopi v turizmu - Urbanaravna Štajerska
Inovativni pristopi v turizmu - Urbanaravna Štajerska
Inovativni pristopi v turizmu - Urbanaravna Štajerska
Inovativni pristopi v turizmu - Urbanaravna Štajerska

Program strokovnega srečanja »Inovativni pristopi v turizmu: Urbanaravna Štajerska«, ki ga je RRA Podravje - Maribor v sklopu aktivnosti SPOT Podravje in Destinacija Štajerska, se je v Vetrinjskem dvoru odvil 25. marca 2025 v duhu inovacij, trajnosti in sodelovanja in pritegnil številne turistične ponudnike, podjetnike, ustvarjalce in razvojne akterje iz celotne Štajerske regije.

PROGRAM

08:45 – 09:00 zbiranje udeležencev in uvodni pozdrav

09:00 – 09:15 SPOT Podravje - strokovna svetovanja, programi za podjetnike (SPOT Podravje; Jasna Mak)

09:15 – 10:00 Urbanaravna Štajerska - aktivnosti in možnosti sodelovanja (Destinacija Štajerska; Karmen Razlag, Tomaž Eisenhut)

10:00 – 10:15 Praktični napotki vključevanja v aktivnosti vsebinskega digitalnega marketinga STO za večji doseg in promocijo lokalne turistične ponudbe (Slovenska turistična organizacija; Aleksandra Jerebic Topolovec)

10:15 – 10:25 Aktualne informacije iz nemškega trga (Slovenska turistična organizacija, Predstavništvo München; Rebeka Kumer Bizjak)

10:25 – 10:35 Aktualne informacije iz avstrijskega trga (Slovenska turistična organizacija, Predstavništvo Dunaj: Žana Marijan)

10:35 – 10:50 kavni odmor

10:50 – 11:20 Kako športniki gradijo blagovne znamke (Agencija Proelium; Vid Štuhec)

11:20 – 11:50 Umetna inteligenca v poslu: ChatGPT kot vaš digitalni pomočnik (RRA Podravje – Maribor; Božidar Pučnik)

11:50 – 12:05 Destinacija Jeruzalem Slovenija – trajnost med goricami, ravnicami in vodicami (Javni zavod za kulturo, turizem in šport občine Ormož; Andrej Vršič)

12:05 – 12:15 TASTE - Transformativni pristopi za trajnostno hrano v turizmu (RRA Podravje - Maribor; Karmen Razlag)

12:15 – 12:45 mreženje ob prigrizkih